Monday, May 27, 2013

Busy?Rindu?

waktu rehat kadang2 tak sempat balik makan....tido kat dalam ofis jep....thanks kak sebab snap gmba tgh tido seb baek xde air liur basi time nih..
pernah dengar tak menu sardin tomyam??? nnt korg try taw! serius sedap!!

hye assalamualaikum.........

aha! lama betol da tak conteng2 kat sini kan.......busy sket....betol...kadang2 sampai tertidur dalam ofis....hehe~ nak tau busy wat ape?haaaa,..meh cini nak cter...

1. yang pertama, saya balik kampung hari rabu last week....tup2 hari khamis dapat tau kena subsistance kat cawangan kuala kangsar (KK2) menggantikan manager nya As yang nak bercuti pergi kenuri kawen pakciknya.....so, khamis malam handover kat KK2 dan hari jumaat punch masuk kerja kat KK2 je lah....tak perlu lah balik Cameron...bile tak balik Cameron maknanya tak on9 lah saya...takde wifi...huhu~
2. pada malam handover tu, saya ade plan nak pergi tengok wayang or maybe karok,...da beria citer kat ibu,..last2 tak jadi sebab 'pakcik' terlibat dalam kemalangan semasa dalam perjalanan ke Kuala Kangsar...serius saya sangat menggelabah dan rasa bersalah sangat ngan dia,........saya terus rush ke Gerik utk tengok keadaan dia..Alhamdulillah dia selamat..cuma,...kereta tu macam remuk teruk gak la kat depan...hurmmm....Kesian kat pakcik...maafkan qis yea...
3. hari seterusnya pulak, kami set semula waktu yang seswai utk spent time & setuju untuk pergi makan McD kat Simpang Taiping.....kenapa McD??? sebab saya da bbulan2 tak makan McD...kemaruk sangat da ni...last makan McD masa pg Ipoh dengan Paie & adik dia tahun lepas rasanya..hurmmm..lama betol....
4. yang terakhir, kebelakangan ni bile saya balik je keje terus terkam nk masak.....sebabtu lah saya tak bpe nak sempat sangat nak conteng kat wall nih....ape mimpi saya entah lah,..asyik masak je pulak sekarang....

sebut pasal masak.....tadi saya ade masak SARDIN TOMYAM. menu nih saya start buat masa saya jaga branch Baling kedah dulu...mula2 saya plan nak masak2 untuk staf2....saya da beli da sume bahan2 nak wat tomyam....tinggal balik keje tu je nak kena pergi fresh mart beli ayam @ udang....last2 sampai je sane, da tak de ape yang tinggal...satu lauk basah pun takde...da sold out.....pikir punya pikir, saya capai tin sardin pastu ckp kat staf yang saya masak sardin tomyam je lah...korang suke tak suke, makan jugak...tup2 bile da siap hidang, makan, staf cakap sedap,.....bukan sebab saya masak laaa...tapi maksud deorang rasa sardin dengan tomyam tu bleh masuk lah,...xde la smpai rsa pelik sangat....saya nak kamu semua try this at home k! serius, sedappp!!

DAN,....tadi masa makan nasi ngan sardin tomyam tu, saya rasa sayu sangat,...rindu kat staf2 Baling......especially Ummi & Kakchik.....saya selalu masak untuk deorang terutama Ummi sebab Ummi selalu teman kakQis tido kat umah kann :-) harap2 kakQis dapat lah pergi ke Baling lagi, jaga branch sane kejap pun jadi la,..asalkan dapat masak2 ngan sembang2 ngan kamu semua lagi....RINDU NYA!!!!

by the way,....saya nak kamu semua tahu yang hati saya berbunga2 sekarang nih.....hehe~sebab?? jeng jeng jeng.................................to be continue...............

No comments:

Post a Comment