Tuesday, May 28, 2013

JOM MASAK!!!

SAMBAL UDANG PEDAS NAK MATI !!

ASSALAMUALAIKUM~

hehe....hari ni saya masak sambal udang....simple je bahan2 nye...dann di sebabkan xde cili blend, saya terpaksa guna serbuk cili...dan masalahnye sekarang...., saya tak reti bajet banyak mane serbuk cili yang diperlukan untuk satu hidangan...saya biasa guna cili kering yg d rebus dahulu kemudian di blend..yang tu lebih senang nak agak dan lebih sedap....ni dah xde blender, terpaksa la guna serbuk cili....oleh kerana itu lah sambal hari ni di beri nama SAMBAL UDANG PEDAS NAK MATI.....memang pedas gile lah...terlajak rupanya serbuk cili tu....haishhhh...tebal bibir ni lepas makan, merah menyala macam pakai lipstick...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :'( 

tapi walaupun pedas, rasa dia stil maintain...sedap jep..bleh telan ag lah..ngeh3~ tak caya tengok rupa dia kat atas tu....menyelerakan kannnnnn :-P hekk hekk hekkk... haaa, ape tunggu lagi, esok korang pun masak la sambal udang gak taw.....ni bahan2 nye :~
  • udang basah
  • cili blend
  • perahan asam jawa
  • bawang besar,bawang putih,halia (tumbuk hancur @ blend)
  • garam
  • gula
  • cili sos (sket je)
selamat memasak ye! makan jangan lupa bismillah....hehe~ jangan jadi macam saya :-P
bye2~

No comments:

Post a Comment