Friday, October 4, 2013

SETELAH SEMINGGU DI BALING KEDAH

Assalamualaikum ~
hye :) 

fuhhh.....dah seminggu lebih kerja non stop xda cuti...badan da macam hape da....kalo pakai bateri, maybe da takat warning da ni...huhu~ adoiaiii.....haa..bercerita mengenai rumah yang saya diami sendirian ni, saya da berjaya melengkapkannya dengan dapur portable, rice cooker, water heater, almari pasang siap, dan sebagainya......nak complete kan semua memang tak mampu la :( sebab expenses more to barang2 kenuri saya kelak...so, kna prepare yang basic saja lah....

berkenaan dengan majlis perkahwinan saya,.....ermmm....yg da setel nye kad kawen(sape yg nak guna utk apply cuti da boleh start rojer saya utk pos ok!), baju akad nikah, baju wedding sebelah perempuan, sweets utk guess (baru half),ujian HIV, kursus kawen,ermmm....tu je kot....yang laen sume belom...by the way, saya sempat survey beberapa kedai pengantin sekitar Baling Kedah,...saya da jumpa kedai yg seswai utk saya sewa hantaran....wakakakaka....saya sewa je! malas nak create the design! tak da masa lol (^_^).

Hari ni saya nak share beberapa kisah yang berlaku kepada saya sehari dua ni..yang pertama, saya nak bagitahu yang kad bank cimb saya cicir kat dalam Maybank lepas saya draw & CDM duit kat ayah,...esoknya saya pergi tanya dan ya! memang ada kad cicir.tapi........rupanya kalo kad cicir depa takkan pulangkan dah...sedih betol...depa siap potong lg....hukhuk (T_T) katanya untuk account security,....nampaknya kena la saya buat kad baru pulak,...dah la kat Baling tak da CIMB...tunggu balik Gerik atau Kuala Kangsar la kalo macamtu...

setelah 2 minggu meninggalkan Cameron Highlands, saya ingatkan segalanya sudah kembali seperti sediakala dan Manager Cameron dah berbahagia tanpa kewujudan saya...tapi rupanya tidak....tiba2 tak da angin tak da ribut saya dapat text dari dia,...mencarut carut maki hamun saya....siap kata saya nak kat tunang dia,..gila ke apa...saya dah nak kawen lahhh....dan saya sayang tunang saya....adoii..macam ni punya orang pun ada ka....hahahaha...tak tenteram rupanya hidup dia disana tanpa saya....kelakar betol rasa....manusia ni macam-macam jenis rupanya...pelik--pelik.....apepun,...saya tahu saya kuat, dan saya perlu jadi kuat! saya ada orang sekeliling yang sayangkan saya,..buat apa nak jadi weak...kan...thanks alot to Ibu, Fairul, Umiera, Kak Fiza, Asriah, Kak ina Cameron, Kak Mira Cameron, Kakchick Huda, dan staf2 di sini yang memberi sokongan dan semangat kepada saya di atas musibah ini...Kalian adalah yang terbaek!! Thanks :)

ermmm...minggu depan saya ada apply cuti tiga empat hari...tapi tak tahu la lulus ke tak..harap2 nya lulus lah...dapat rehatkan badan sket....tapi kalo tak di luluskan pun saya redha je....huhu....ok lah,...saya nak bancuh milo panas jap....good nite everybody....lebiu,...bye~

wassalam :)

No comments:

Post a Comment