Monday, September 30, 2013

HAIIII SEMUA ! ! ! apa cer??

Assalamualaikum !!

haaaa,...apa khabar lah ye kalian semua,...harap semua nya baik-baiklah ye..hihi~saya?Alhamdulillah,...sihat,...
dann...
sesungguhnya saya tahu,..dah lama sangat-sangat saya tak conteng ape-ape kat dinding nih,...kan?! maaf lah ye,..selain daripada busy,...saya jugak tak punya broadband atau wifi untuk saya berada di atas talian,..kalau nak online pun saya guna phone je,...nak pergi cybercafe?memang tak lah kan,...hihi...
okay,...nak mula dari mana ye! Haaaa...kita mula dari bulan puasa,...ok?

RAMADHAN 2013
okay! begini,...Ramadhan yang lepas saya bawa adik saya Dalilah kerja di tempat kerja saya di Cameron Highlands nuh,...at least ada la jugak peneman saya berpuasa di tempat orang kan,...dah dua tahun jugak dah la saya dan Dalilah berpuasa di tempat orang,..kalo last year, kami berdua berpuasa di Kuala Kangsar,..Kali ni kat Cameron Highlands pulak,...ape yang best? banyak yang best,..antara nya; berpuasa di Cameron Highlands serius tak letih langsung! lapar sikit-sikit je.Dahaga tu memang tak lah...syiok betol! Alhamdulillah...mudah urusan puasa saya tahun ni,...hehe~dan pada bulan Ramadhan ini juga lah, saya mula keluar dari bilik Hotel (rumah company) dan menyewa bersama adik saya di Flat JPN Brinchang. Tinggal di sini lebih tenang dan selesa..

ADIK YANG MENEMANI SAYA SEPANJANG RAMADHAN DI CAMERON HIGHLANDS
SYAWAL 2013
Disebabkan saya bekerja hingga malam raya,..saya pulang ke kampung pun lepas tutup premis perniagaan,...boleh kata lepas closing tu, saya, adik saya dan Rokiah (manager cawangan Raub) siap-siap mandi pastu terus shoot balik Lenggong. Lebih kurang pukul 4.00am kami sampai rumah,.tido sat, pastu bangun terus mandi dan siap-siap pakai baju raya...haaaaa...sempoi tak raya kami?haha~ 
Raya kali ni biasa je,..cuma yang luar biasa nya, saya beraya sebagai tunangan orang sudaa....huhu~macam biasa lah,.saya pergi beraya sekejap di rumah keluarga tunangan saya dan begitu juga sebaliknya.sempat juga lah berkenalan dan berbual dengan bakal ahli keluarga baru masing-masing..

FOTO SYAWAL BERSAMA KELUARGA
KERJA DI CAMERON HIGHLANDS
bercakap mengenai kerja saya di Cameron Highlands,...saya sudah semakin hilang selera bekerja di sana,..semakin hari saya dapat rasakan saya tidak selesa dengan beberapa sikap negatif staff dan manager saya,..iya, saya tahu, saya juga tak sempurna mana.tapi bukan jenis saya lah kalo nak duduk di sudut mengumpat itu ini tentang orang laen.dan umpatan semua nya berbaur cemburu dan iri hati,...arghhh....tertekan nya saya!! 
Lalu saya ada membuat panggilan telefon menghubungi Kak Akmal (Senior Manager 4)  tentang hasrat saya untuk meletakkan jawatan saya,.dengan alasan ingin mendirikan rumah tangga dan lokasi pekerjaan sekarang sangat jauh dan tak sepadan dengan kemampuan saya untuk berulang alik kelak. Kak Akmal menentang hasrat saya dan berjanji akan menghantar saya ke cawangan yang lebih dekat tapi dengan syarat selepas berkahwin lah katanya..pada mulanya saya setuju..tapi memandang kan saya sudah tidak tahan dengan sikap penduduk sekitar dan staf serta manager yang tidak matang membuatkan saya merayu sekali lagi pada Kak Akmal supaya segerakan pertukaran saya ke cawangan lain. Saya redha ke mana pun saya diletakkan asalkan bukan di Cameron Highlands lagi..sedih betol! saya suka environment kat sini tapi...........keadaan tak mengizin kan.

KERJA DI KUALA KANGSAR (I)
okay! lepas beberapa hari, saya dapat panggilan dari Senior Manager yang saya akan ditukarkan ke cawangan Baling Kedah. Alhamdulillah!! saya punya la riso kot dihantar ke cawangan sekitar Ipoh ke, Selangor ke, ape ke kan,...ni balik semula ke Baling,..Ok lah tu,..Namun begitu, saya punya pertukaran terpaksa di 'hold' kan terlebih dahulu memandangkan Assisstant Manager di Baling Kedah belum ready untuk berpindah ke Bukit Beruntong..Jadi saya stay dululah kat hostel Sakan di Kuala Kangsar dan bekerja di Kuala Kangsar cawangan (I) berhadapan dengan KFC. dan seminggu lepas tu baru lah saya boleh ke Baling Kedah...Masa kerja kat Kuala Kangsar tu, saya apa lagi, berulang balik rumah kat Lenggong sesaje lah.dah dekat kan..tunggu ape lagi..hihi~

KERJA DI BALING KEDAH
DAN!! akhirnya ke Baling Kedah jua saya! tanggal 26 September 2013, saya melangkah semula ke Cawangan Baling Kedah..banyak yang dah berubah taw! antaranya,...rumah sewa! Kak Yati (Manager) dah tak duduk di rumah company dah,..dia menyewa di rumah sebelah..maka, saya tak perlu tension dengan bau-bau kucing atau tekanan-tekanan lain yang mengganggu emosi saya,..yeay!! saya dah setel kemas2 rumah tu dah,...dah setting bilik tidur dan cuci ape yang patut dah..hihi~ cuma tinggal beberapa kelengkapan rumah je yang belum setel...termasuklah dapur dan gas! saya tak boleh masak!! sedih! nak kena beli jugak nih!hukhuk~ lapar memalam tak tertanggung rasanya,...tapi elok jugak..at least boleh diet,..nanti tak muat pulak baju kahwin..hurmmm~

so,anda semua dah clear ke cerita tentang saya kali ini? harap-harap cerita ni membantu lah ye..semoga kita jumpa lagi selepas ini..selamat malam semua! 

Wassalam~

No comments:

Post a Comment