Thursday, May 30, 2013

JOM HOLIDAY tak sampai 1 hari !!! location :: Lavender Garden + Ladang Teh Boh Sungei Palas

da penat jenjalan, makan KFC je lah nampaknya...
ni plak moment jelajah ladang teh BOH kat sungei Palas...BEST!!
depan pintu masuk Lavender Garden
dengan nana....staf yg teman saya jenjalan hari ni....sedondon tak kami bedua??hehe~
da ready nak gi jenjalan nih...jom ikut!!

hye ASSALAMUALAIKUM~

ahaa!! hari ini saya OFFday tapi saya tak balik kampung...saya pergi jenjalan sekitar Cameron Highlands ni haa,...pergi ke tempat yang saya belum berkesempatan nak pergi.....hari ini saya ditemani staff saya iaitu Nana....kebetulan offday dia sama dengan saya, jadi dengan dia lah saya pergi berjimba hari ni...hihi~

kronologi nya begini ::

1. sebelum pukul 12.00pm kami berdua (saya & nana) memulakan perjalanan ke Lavender Garden yang terletak lebih kurg 8km dr Brinchang iaitu kat area tringkap sane nuh...jalan agak jammed sekitar Kea Farm memandangkan di situ lah tumpuan utama pelancong untuk membeli hasil tanaman cam sayur2, buah2.....

2. setiba nya kami di Lavender Garden tu, terus kami bayar tiket masuk cuma RM5.00 per person...pastu kami pun ape lagi, berjalan lah mendaki bukit ke puncak yang dah di ubah suai menjadi begitu cantik sekali pemandangannya....dengan bermacam2 jenis deco & patung2 serta persinggahan mini yang saaangat menarik + comel, kamu semua pasti akan terpesona & rasa nak duk situ sampai petang....serius!! dann banyak tumbuh2an cantik selain lavender di tanam di situ....ade jugak la tumbuhan menjalar,..tapi paling menariknya lavender yg di tanam tengah2 depan pintu masuk tuh...pergghhhh!! dengan colourful nye, dengan terang benderang nye....memang fresh giler ah rasa nya bile pandang....selain daripada pemandangan cantik, kat situ jugak kite boleh petik sendiri strawberry, & maen beberapa game macam kat fun fair tu,...baling gelung rotan kecil tu, dapat teddy bear..tapi saya tak maen pun...hehe~malas...

3. lepas da puas jenjalan, cuci mata, snap2 gambar sampai nak lebam, sampai abes bateri camera, kami pun bergerak ke Sungei Palas di mana kat situ lah terdapat ladang teh BOH yang paling luas kat Malaysia neh....jalan nak ke situ memang muat2 sebijik kereta je...so kna drive dengan penuh hati2 & kalo selisih tu, kena la pandai2 cari space tepi untuk bagi ruang kenderaan laen nak lalu...lebih kurang 3km ke dalam gak la dari jalan utama....bile dah sampai, park keta, pastu kna jalan kaki daki bukit sket untuk naik ke port utama untuk lihat view dari atas....kat port utama ni ade cafe,ade kilang Teh ni...so, boleh lah melepaskan lelah di sini...ade sesetengah orang panggil tempat ni OMBAK RINDU sebab penggambaran citer ombak rindu tu di jalankan di sini...memang luas lah ladang nye dan saaaaaaaaaaangat cantik..Subhanallah~ haaaa,...kat sini pun kami berdua sambung snap2 pic lagi......geram ngan  view nye...cantik sangat...lepas da penat pose sane, pose sini, tengok sane tengok sini, kami berdua pun turun lah ke bawah pastu drive balik ke Brinchang....

4. disebabkan terlalu lapo, kami berdua terus menonong ke KFC dan membaham colonel chicken rice......makan pun da nak pukul 3.00pm....lapo..lapo...dan lepas abis makan tu kami berdua terus balik ke bilik...rehat...penat ~ weww!!

kesimpulannya, walaupun tak dapat balik kampung, saya memanfaatkan masa free saya dengan melawat tempat2 menarik di kawasan sekitar sini...at least tak de la rasa sedih sangat sebab tak dapat balik kampung jumpa ibu ayah, abang, kaklong, adik2 & insan tersayang kannn.....okay! itu saje untuk hari ini...jumpa episod akan datang...bye2 semua~

wassalam ~

No comments:

Post a Comment