Tuesday, March 19, 2013

ape dah jadi........

Assalamualaikum....balik kerja terus terkam netbook usang neh....nak wat ape lagi, nak on9 lah kan...maklumlah, hidup sensorang ni, sunyi lah sket kan....tak macam kawan2 saya yang laen tu ade yang stay dengan family, ade yang da berumahtangga,....xde la sunyi sangat kan....tapi tak leh bayangkan lah camne ngan saya kalo da berumahtangga...dengan letih camni balik kerja, mane nak urus rumah lagi, dapur lagi...eeeee...seram nya...rasa macam tak mau kawen je! serius, saya tak ready langsung utk menikmati kepanatan itu....hahaha ~ ape punya statement daaa.....

Hurmmm....hari ni kan....saya nak share 1 lirik lagu nih...saya tulih seniri...hehe~ saya bukan jiwang k..saya cuma berpuisi...ngeh2.... 

- KAU NADI CINTAKU-

biarkan aku bercinta dengannya
biarkan saja mereka bicara
hingga tiba satu masa
mereka akan mengerti semua

biarkan aku mencintainya
biar aku hanyut dalam mimpinya
aku taksub memuja cintanya
hingga aku tak mampu hidup tanpa nafasnya

andai takdir tidak bersama
aku rela hati ini kosong
biar tiada nadi lain berdegup di dalamnya
oh Tuhan hanya Engkau mengerti
hanya Engkau tahu isi hati ini.

-the end-

Penatnya kerja hari ni...penat mengawal emosi...control biar maintain cool & chill je depan staff......maklumlah, hari2 terakhir dah pun bersama deorang...sedihnya bila dikenang. saya da mula sayangkan deorang sume...hukhuk....adat lah kan...kerja macam ni memang kena merantau...

Personal life saya hari ni pun entah lah...bak kata Zaris lagi, biarkan saja...maksud dia, ikutt je ape yang berlaku sebab itu adalah takdir yang di tulis untuk kita. yang penting kita kawal emosi, kawal tingkah & stay cute! hehe~ dont be too clumsy qistina! relax okay....bile kita relax, otak kita dapat berfikir dengan baik...

satu je masalah saya sekarang...TAK LALU MAKAN!!! ape ye sebabnya...hairan..hairan...hairan!! padahal saya ni la anak ibu ayah yang paling kuat mencekik...tapi nape sekarang da laen....hukhuk...tengok makanan ape pun xde rasa selera....da pegi klinik, da jumpa doctor...doc pun x dapat detect.katanya mungkin ade masalah dalam sistem penghadaman...ubat jangan di kenang le...sebakul dah tu ha...mane satu nak makan pun tak tahu dah....ade sorang doc tu siap suh wat ujian air kencing lg untuk pregnancy test...giler ape..wat spoil mood orang sakit je lah doc nih...sepak kang bru taw....tapi da prosedur agaknya..hehe...tak pasal2 je doc tu mkn pnyepak free nnt...so, sekarang berat badan da turun..da kurus sket, & tenaga pun berkurangan sket sekarang...wat ape pun rasa penat je..da tak makan, mne nak datang tenaga...otak pun cam lembab sket bile berfikir...haishhh.....tolong lah nafsu makan oii...datang lah menjelma.....tak nak le sampai kering badan di buatnya...yang pasti gastrik pun tak pasal2 muncul.....gaviscon jugak la yang kena telannye...

ape pun harap saya segeralah sembuh dari segala penyakit dalaman & luaran nih....kalo badan tak ok, camne nak mulakan kerja kat tempat baru....kan...hurm...sama2 doakan ye. Insyaallah~

No comments:

Post a Comment