Monday, March 18, 2013

SEMUA SUDAH TERTULIS......


assalamualaikum.... hari ini dan beberapa hari yang lalu, saya di landa pelbagai dugaan hebat & rasa yang dahsyat...sepertinya saya bakal kehilangan lagi satu episod cinta yang gagal di bawa hingga ke penghujung cerita...hidup ini kadang2 di lihat tak adil tapi yakin lah bahawa setiap apa yang berlaku itu pasti ada hikmah nya...apapun rasa teraniaya atau rasa kecewa itu pasti ada pengubatnya....Insyaallah..


Nak di ceritakan..saya ada seorang sahabat Zaris namanya...beliau sangat gila2 tapi akal nya superb! dia lah yang banyak menasihati saya supaya tenang, dekatkan diri dengan Allah & cintakan Allah lebih dr segalanya...jangan melebihkan cinta terhadap manusia dr Allah....jika manyayangi seseorang, banyak2 kanlah berdoa, Allah itu maha mendengar....Dia dengar rintihan hamba Nya...Dia tahu isi hati hambaNya... ya Allah..aku tersangat lemah rasanya.....bila Zaris menasihatkan saya macam tu, rasa tersedar saya dari tidur yang panjang..baru saya tahu, betapa salahnya tingkah saya selama ini...saya sering me'raja' kan cinta...melebihi rasa kepada Pencipta saya sendiri...Astaghfirullah...moga2 Allah mengampunkan dosaku.

Apepun, saya sedang dalam tempoh pemulihan...bukan sbb drugs laaa....tapi sebab cinta..saya sedang dalam proses mahu melupakan seseorang..nak lupakan terus tu memang macam mustahil lah bunyi nye kan....tapi, saya sedang cuba menerima hakikat jodoh kami sangat berat dan kemungkinan besar, smpai di sini sahaja. hurmmmm....da bpe kali da frust ni...sket ag, rosak la hati nih...yang ade ni pun da tinggal nyawa2 ikan je...kenapa la buat saya jatuh cinta kalo rasa tak bleh nak jaga saya selama2 nya....hurmm...manusia.. sape2 pun...manis je bila mengukir janji kan,...tapi bile nak tunai kan..tu diaa! banyak lak alasan nye ...haishh...bleh ke aku ni....kuat ke aku kali ni.... (macam ni lah saya duk bertanya dengan hati setiap hari)

bak kata Zaris, kalo si dia tu dah tertulis sebagai jodoh kita, even putus hari ni pun tapi siapa tahu 4 tahun lg ke, 10 tahun lg ke, kita di temukan semula...siapa tahu...kuasa Allah..

btw, semalam saya dapat call dari Senior Manager4...dia sampaikan berita bahawa saya akan di 'transfer' ke cawangan lain secepat mungkin...yang saya bleh bagitau setakat ni, cawangan tu kat pahang. jauhkan? cian kat caye...hukhuk..sekali lagi berpisah dengan orang2 tersayang...demi sesuap nasi, saya gagahkan juga melangkah....apepun, doakan saya maju jaya k....moga dapat fokus dengan kerja & cepat naek pangkat..INSYAALLAH~

No comments:

Post a Comment