Tuesday, March 26, 2013

TEKANAN ITU PERLU !!

Assalamualaikum !

wahh2...mentang2 sejuk, jadi malas pulak nak menaip....hurmmm...banyak yang berlaku sehari dua ni....kusut sket otak nih...

...sebab ape ye???
  1. management company, last minit bagitau yang saya dah dapat confirmation as FullTime Worker.so secara tak langsung saya  kena bukak account CIMB & reg KWSP....nape la saya dah terpacak kat Cameron ni baru nak infom....kat cini xde KWSP, CIMB bapak la jauh....kereta pulak tinggal kat kampung, repair.Gaji dah nak dekat, korang nak bank in gaji eden camno nih woiii~ dann...register KWSP tu bukan ke Company yg sepatutnya buat???nape suh saya pegi wat seniri plak eh?adoiii...tensen2...
  2. lelaki oh lelaki. haaa...kat sini saya bukan nak ckp saya kusut kepala pkir psl lelaki tp saya heran kenapa lelaki ni muncul dalam hidup saya utk buat saya bertambah benci pada lelaki...saya tak nak jd anti-lelaki, tapi apa masalah saya dengan kaum adam ni entah lah...xda ke yang hadir dalam hidup saya nih untuk memberi bahagia, ceria, cahaya? saya berdoa banyak2 sangat supaya Allah segera temukan saya dengan lelaki yang sepadan & memahami saya...bukan lelaki yang menganiaya hidup wanita.saya benci lelaki yang macam tu. yang HANGAT2 TAHI AYAM!! awal2 je beria, pastu chow~ blah la kau....kau tunggu je lah pembalasan dr Allah...kawan2 yang senasib, bawa2 bersabar k...Allah itu maha ADIL...
  3. kereta oh kereta. hurmmm....kereta da siap repair...keta lama, macam2 lah meragamnya...dannn jumlah yang saya kena bayar adalah almost 1k!! gile nelan duit....bkn keta import pun..hurmmm...ayah, tlg lah jual keta tuh...angah nak beli keta baru....pleaseee~ btw, saya still syg keta tuh...byk jasa, byk kenangan bersama.menemani saya ke mana jua...tapi kopak la poket saya,...ape nak makan kalo mcm ni...
dah lah...penat da le nak tulis....yang pasti saya baru je tahu beberapa perkara sejak tinggal di cameron highlands ni...antaranya:
  1. minyak masak membeku.kalo nak masak tu kena rendam botol dlm air pns dulu utk cairkan minyak tu...terkejut tengok minyak masak jd macam marjerin.
  2. nasi da 4 hari pun tak basi !! restoran2 kat sini please jangan amik kesempatan ni dengan hidangkan nasi yang da 3-4 hari k! haha~
  3. air dalam badan juga sangat berkurangan tanpa di sedari..biasanya bila di rumah kita akan minum air dengan banyak sebab cuaca panas, tekak cepat dahaga...kalo kat Cameron, tak de rasa kering tekak langsung, jd saya takde rasa nak minum air pun...tau2 bibir sume da kering merekah...baru saya tahu, rutin kena tukar..that means, even tak dahaga @ kering tekak, saya kena minum jugak air masak banyak2.
  4. asyik lapar saje!!kan kalo kat rumah kita, bila hujan je, mula la cr kudap2 nak makan...dapat maggi pun xpe dah...kan? macam ni lah saya rasa sejak duk sini...kejap2 lapa...kejap2 lapa..mane tak nye, cuaca sejukk memanjang...pagi, baham nasi lemak, tgh hari nasi bungkus, petang chicken chop, malam nasik tomyam...haaa!! tak gemuk lagi saje lah lepas ni...dah le peluh ape pun tak kuar...bahaya2!
  5. Accident banyak bila kabus tururn....bila kabus turun, kalo dengar siren ambulans ke, bomba ke, polis ke, tu jangan la heran sebab memang akan ade banyak accident jalan raya...maklumlah kebanyakan tourist tak alert dengan perubahan cuaca & ade yang tak tahu pun akan ade kabus trurun tutup pandangan mata secara mendadak....jadi kereta mungkin terbabas, termasuk salah lorong...jadi hati2 lah bila drive datang melancong ke kawasan tanah tinggi..ye!
JADI, ITU SAJE LAH UNTUK HARI NI...dah lewat nih...esok nak bangun pegi keje....ape2 pun, chill k...Allah menguji kerana Allah sayangkan kita..mahu kita lebih kuat & tabah...hidup masih panjang, masih jauh ke depan...Insyaallah...

Jaga Diri !! 

No comments:

Post a Comment